کشــــــــــــــــــکول

همه چی اینجا پیدا میشه

کشــــــــــــــــــکول

همه چی اینجا پیدا میشه

فلپس، سلطان شنا

فلپس، سلطان شنا
جام‌جم آنلاین: "مایکل فلپس" Michael Phelps شناگر امریکایی، 23 ساله و اهل نیویورک تا امروز جمعه – بیست و پنجم مرداد- شش مدال طلا را در رشته های مختلف شنا در المپیک 2008 چین بدست آورده است تا با القابی چون "صیاد مدالها"، "طلایی ترین ورزشکار المپیک"،‌"سلطان استخر" و "پسر طلایی پکن" توصیف شود. او هنوز به کسب دو مدال طلای دیگر نیز در بازیهای پکن چشم دوخته است که اگر چنین شود، او نه تنها رکورد دارنده بیشترین مدال طلای المپیک بلکه رکورد کسب کننده بیشترین مدال طلا را در یک المپیک نیز در اختیار خواهد گرفت. رکورد اخیر هم اکنون در دست "مارک اسپتیز" که او هم یک شناگر امریکایی است، قرار دارد که 7 مدال طلا را در بازیهای المپیک مونیخ 1972 کسب کرد، اگرچه مجموع مدالهای طلایش در طول دوران قهرمانی از عدد 9 فراتر نرفت. نام ده ورزشکار طلایی تاریخ المپیک که فلپس اکنون در راس آنان قرار دارد، چنین است:"مایکل فلپس" (امریکا) 12 طلا و دو برنز، "لاریسا لاتینینا" (شوروی) 9 طلا، 5 نقره، 4 برنز، "پاوو نورمی" (فنلاند) 9 طلا، سه نقره، "مارک اسپیتز" 9 طلا، یک نقره و یک برنز، "کارل لویس" (امریکا) 9 طلا، یک نقره، "بریجیت فیشر" (آلمان) 8 طلا، 4 نقره، "ساوائو کاتو" (ژاپن) 8 طلا، سه نقره و یک برنز، "جنی تامپسون" (امریکا) 8 طلا، سه نقره و یک برنز، "مت بیوندی" (امریکا) 8 طلا، دو نقره و یک برنز و بالاخره، "ری سی. اوری" (امریکا) 8 طلا. تصاویری از لحظات ورزشی فلپس را پیش رو دارید. گزارش: محمدرضا نادری منبع: اینترنت
فرزند طلایی پکن پس از کسب مدال طلای شنای 200 متر آزاد.

ادامه مطلب......

فلپس، در جریان یکی از رقابتها در محل برگزاری مسابقات آبی المپیک در پکن موسوم به "مکعب آب".
فلپس به اعضای تیم فرانسه در رشته 4 در 100 متر آزاد که به مدال نقره در المپیک 2008 دست یافتند، تبریک می گوید.
فلپس در همان درون استخر، قهرمانی خود را در شنای 400 متر آزاد مردان المپیک جشن می گیرد.
هواداران فلپس در پکن، به نظر می رسد از پیروزیهای او حتی بیش از خودش، هیجان دارند و اشک شوق می ریزند.
مرکز مسابقات آبی بازیهای المپیک در پکن با تصاویری از این شناگر امریکایی تزیین شده است.
"فلپس" و هم تیمی هایش، "وبر – گاله"، "جونز" و "لازک" از کسب مدال طلای 4 در 100 متر آزاد مردان لذت می برند.
شماره کفش مایکل فلپس 47 است که برای قدی به بلندی وی، چندان عجیب به نظر نمی رسد. علاوه بر آن، طول دستها و فاصله عظیم بالهایش، بسیاری از مسایل را برای او هنگام شنا تسهیل می کند.
فلپس هنگامی که شنید با اعضای تیم امریکا به قهرمانی رشته تیمی 4 در 100 متر دست یافته اند، دیوانه وار فریادی از شادی کشید. این تصویر، چهره او را در این رویداد تاریخی بخوبی نشان می دهد.
فلپس در محیط محبوبش: آب
فقط یک روز پیش از آغاز مسابقات المپیک، فلپس تصمیم گرفت سبیل مخصوصش را بتراشد.
شکل شیرجه رفتن و ظرفیت بسیار برای ماندن در زیر آب از امتیازات فلپس است که در همان آغاز بازیها ، تفاوت او را با دیگر حریفانش نشان داد.
لحظه تمرکز فلپس پیش از آغاز مرحله نیمه نهایی 100 متر پروانه که بزرگترین چالش او برای کسب 8 مدال طلا بود.
سه طلای اخیر، فلپس امریکایی را به درخشانترین ستاره المپیک تبدیل کرده ، زیرا با احتساب آن، او به یک رکورد تاریخی با کسب 12 مدال طلا دست یافته است. پیش از او، هیچکس در تاریخ 112 ساله المپیک نتوانسته بود بیش از 9 مدال طلا را بدست آورد.
این پاها برای فلپس، شادی و افتخار به همراه می آورند و رکوردهای تاریخی جابجا می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد