کشــــــــــــــــــکول

همه چی اینجا پیدا میشه

کشــــــــــــــــــکول

همه چی اینجا پیدا میشه

درخشش طلای المپیک بر سینه ساعی

دل میلیونها ایرانی شاد شد
درخشش طلای المپیک بر سینه ساعی
جام جم آنلاین: "هادی ساعی" تکواندوکار صاحبنام ایران، عصر امروز جمعه به مدال طلای المپیک 2008 دست یافت تا میلیونها ایرانی را برای کسب چنین مدالی در بزرگترین عرصه ورزشی جهان، حسرت به دل نگذاشته باشد.

اما، هادی ساعی، تکواندوکار بلندآوازه ایرانی که پیش از این نیز یک مدال طلا در المپیک آتن در سال 2004  و یک برنز در المپیک سیدنی در سال 2000 بدست آورده بود، با کسب یک مدال طلای دیگر نه تنها به پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران تبدیل شد، بلکه به آرزوی خود برای شاد کردن دل میلیونها هموطنش نیز دست یافت.

پیش از ساعی، تنها جهان پهلوان "غلامرضا تختی" کشتی گیر جاودانه ایران و "محمد نصیری" در رشته وزنه برداری در المپیک به سه مدال دست یافته بودند. تختی در المپیک ملبورن در سال 1956 صاحب مدال طلا و در دو  المپیک هلسینکی در سال 1952 و المپیک رم در سال 1960 صاحب مدال نقره شده بود. نصیری نیز در المپیک 1968 در شهر مکزیکو سیتی مدال طلا را به گردن آویخته بود و در دو المپیک بعدی آن در سالهای 1972 در مونیخ آلمان و 1976 در مونترال کانادا به ترتیب صاحب مدال نقره و برنز شده بود.

به این ترتیب، ساعی اولین ورزشکار ایرانی است که صاحب دو مدال طلای المپیک است، اگرچه شمار مدالهایش با تختی و نصیری برابری می کند.  البته، از یاد نباید برد که ایران یک قهرمان نامدار دیگر به نام پهلوان "حسین رضا زاده" را نیز دارد که صاحب دو مدال طلای المپیک در رقابتهای سیدنی در سال 2000 و آتن در سال 2004 میلادی در رشته وزنه برداری است. تفاوت ساعی و رضازاده در این است که ساعی یک مدال برنز المپیک نیز دارد.

کارنامه ساعی در المپیک پکن

ساعی که در رقابتهای وزن 80- کیلوگرم مبارزات خود را با برتری 7 بر صفر مقابل نماینده نپال آغاز کرده بود، دور دوم "زوگو" از چین را نیز 3 بر2 شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.

وی بعدازظهر امروز در بازی سوم خود مقابل "راشد احمدوف" از آذربایجان با نتیجه چهار بر یک به برتری دست یافت و در بازی نهایی برای کسب مدال طلا باید به مصاف "سارمینتو" از ایتالیا رفت تا با نتیجه 6 بر 4 مدال طلا را بر سینه خود ببیند، آنهم در شرایطی که دو امتیاز از حریف پیش افتاده بود.

ساعی در این باره به خبرنگار اعزامی "جام جم" به المپیک پکن گفت: برای من کسب مدال چندان مهم نبود بلکه آنچه همواره به دنبال آن بوده ام این است که دل مردم کشورم را با افتخارآفرینی در میادین بین‌المللی شاد کنم.

ساعی افزود: فکر می کنم با این نیت، خدا هم به من کمک کرد که تا در 2 المپیک قبلی روی سکو بروم و پرچم ایران را به اهتزاز درآورم و اکنون نیز بسیار خوشحالم که برای سومین‌بار در المپیک مدال آورده ام تا مردم ورزش دوست کشورم از این موفقیت خوشحال باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر با این کار رکورددار کسب مدال المپیک در بین ورزشکاران ایرانی شده ام ، زیاد مهم نیست.

راز ناکامی ورزش ایران

هادی ساعی در باره ناکامیهای کاروان ورزشی ایران در المپیک پکن اظهارداشت: "من اسم شکست‌های ورزشکاران ایرانی را ناکامی نمی‌گذارم؛ چون به هر حال آنها زحمتشان را کشیده‌اند و باید این حقیقت را بپذیریم که المپیک با مسابقات جهانی تفاوت‌های بسیاری دارد. شما به همین المپیک پکن نگاه کنید. خیلی از بزرگان ورزش دنیا در همین چند روز شکست خورده‌اند و این به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن ورزش حرفه‌ای است. "

وی افزود: " در ورزش‌های انفرادی شرایط به مراتب دشوارتر است؛ چرا که یک قهرمان باید ماه‌ها تمرین کند. برای یک روز مسابقه و آن یک روز هم باید بهترین روزش باشد. متاسفانه ما تصوراتی از ورزشکاران‌مان داریم و بدون شناخت رقبایشان توقع داریم چون در مسابقات جهانی قهرمان شده،‌ در المپیک هم مدال طلا را کسب کند که این اشتباه است."

در هر حال، شرایط برای ساعتی ، کاروان ایران و تاریخ ورزش ایران به گونه‌ای رقم خورده بود که هادی می‌توانست در آخرین حضورش در عرصه بین‌المللی تکواندو، خیلی چیزها را ثابت کند: هم خداحافظی پرشکوهی از تکواندو داشته باشد، هم کاروان ایران را صاحب مدال طلا کند و هم تاریخ ورزش کشور را صاحب یک مرد 3 مداله در المپیک.

این مرد 32 ساله به نظر می رسد اکنون قصد دارد از دنیای ورزش حرفه ای وداع کند تا با کارنامه ای از افتخارات، همه تلاش خود را برای شادکردن دل ملت ایران اما این بار در صحنه فعالیتهای اجتماعی به عنوان عضو شورای اسلامی شهر تهران بکار گیرد.

جام جم آنلاین، پیروزی این فرزند پرافتخار ایران را به همه ملت و ورزشکاران آن تبریک می گوید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد