کشــــــــــــــــــکول

همه چی اینجا پیدا میشه

کشــــــــــــــــــکول

همه چی اینجا پیدا میشه

پیروزی شش گله استقلال تهران برای استقبال از واعظ آشتیانی

پیروزی شش گله استقلال تهران برای استقبال از واعظ آشتیانی
بازگشت شش تایی


شاید بد نباشد با یک عبارت کلیشه یی شروع کنیم؛ «حتی خوشبین ترین تماشاگران استقلال هم تصور نمی کردند تیم شان برای خروج از بحران شش گل بزند.» حتی بد نیست با یک کد تاکتیکی گزارش را آغاز کنیم؛ «فورواردهای استقلال پس از پنج مسابقه که در گلزنی ناکام بودند، در بازی با استقلال اهواز طلسم را شکستند؛ دو گل از آرش برهانی، دو گل از فرهاد مجیدی.» البته اگر هم بخواهیم مظنونانه بنویسیم می رسیم به اینکه؛ «پیروزی شش گله استقلال بر تیم هم خانواده اهوازی بویی از توافق می داد. همان طور که پیش از این هم هر وقت دو تیم در وضعیت بحرانی به هم می خوردند، بحث های مرموزی آغاز می شد.» اما با هر دیدگاهی به دنبال آغاز گزارش باشیم، باز هم نمی توانیم پیروزی شش گله استقلال را دست کم بگیریم.

آنها که در پنج بازی ابتدایی خود، سه مرتبه شکست خورده بودند و تنها چهار گل زده بودند در ششمین مسابقه فصل استقلال اهواز را با شش گل بردند. آن هم در وضعی که تنها 24 ساعت مانده به آغاز مسابقه زریبافان رئیس مجمع باشگاه استقلال با برکناری علی فتح الله زاده از مدیریت استقلال و اضافه کردن امیر واعظ آشتیانی و علی انصاری به هیات مدیره باشگاه، وضعیت مدیریتی تیم را به بحران کشانده بود. اما استقلال که سال گذشته پس از برکناری فیروز کریمی، بدون سرمربی دو پیروزی پشت سر هم را داشت و دو سال پیش پس از برکناری مقداد نجف نژاد از مدیریت بدون مدیرعامل حتی مدعی قهرمانی لیگ برتر بود، این مرتبه هم ثابت کرد، تیمی است که در روزهای بحرانی به قله می رسد. البته احتمالاً این بار دیگر وضعیت استقلال تا چند روز آینده به آرامش می رسد. امیر واعظ آشتیانی با رای اعضای هیات مدیره، مدیرعامل استقلال می شود و علی انصاری نایب رئیس فدراسیون دوچرخه سواری با عضویت در هیات مدیره، تمام مشکلات مالی استقلال را حل می کند. در این نقل و انتقالات بیشترین استرس روی امیر قلعه نویی است حتی اگر پنجشنبه در استادیوم آزادی هم بودید، می شنیدید که 40 هزار تماشاگر استقلالی آنقدر بابت باقی ماندن قلعه نویی روی نیمکت نگران بودند که در تمام مسابقه کسی غیر از او را تشویق نکردند. البته اگر بشنوید که روز گذشته امیر واعظ آشتیانی مدیرعامل احتمالی جدید استقلال چه حرف هایی زده، مطمئن می شوید که او قطعاً تا داربی روی نیمکت استقلال امنیت کامل دارد.

واعظ آشتیانی می گوید؛ «تعویض اعضای هیات مدیره به معنای برهم ریختن شاکله باشگاه نیست. تغییرات برای بهسازی و نوسازی روش کار است. بنابراین کادر فنی و بازیکنان باید با قدرت بیشتری کار خودشان را انجام دهند.» البته آشتیانی پس از پایان مسابقه با استقلال اهواز هم به هتل المپیک می رود تا از قلعه نویی تشکر کند. به هر حال استقلال در تاریخ هشت ساله مسابقات لیگ برتر پرگل ترین پیروزی خودش را دشت کرده بود، هرچند که استقلال اهواز با سرمربیگری اکبر میثاقیان آنقدر در بازی پنجشنبه ضعیف بود که حتی تماشاگران استقلال هم به پیروزی تیم شان شک کنند. وقتی تیمی با سرمربیگری میثاقیان تعداد خطاهایش به 10تا هم نمی رسد این حساسیت را بین همه به وجود می آورد. نباید فراموش کرد که شانس به استقلال هم رو کرده. آنها پس از این مسابقه در استادیوم آزادی با راه آهن دیدار می کنند. پس از آن با پرسپولیس بازی می کنند و در دیدار بعدی باز هم در ورزشگاه آزادی با مقاومت سپاسی مصاف دارند. چهار بازی متوالی در ورزشگاه آزادی برای بازگشت استقلال در لیگ برتر حکم یک کادوی لوکس برای قلعه نویی را دارد. او در پنج بازی ابتدایی لیگ برتر، سه بازی خارج از خانه را داشت و حالا نوبت به مسابقات خانگی رسیده. رویایی ترین وضعیت برای قلعه نویی با سه پیروزی پشت سر هم در سه بازی آینده رقم می خورد که قطعاً تیم را به صدر جدول برمی گرداند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد