کشــــــــــــــــــکول

همه چی اینجا پیدا میشه

کشــــــــــــــــــکول

همه چی اینجا پیدا میشه

اقتصاد آمریکا همچنان ملتهب است

با وجود تصویب طرح اقتصادی
اقتصاد آمریکا همچنان ملتهب است
جام جم آنلاین: با وجود تصویب طرح اقتصادی دولت امریکا در کنگره این کشور ، وضعیت مالی و اقتصادی امریکا همچنان ملتهب است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، طرح اقتصادی هفتصد میلیارد دلاری در حالی در کنگره امریکا به تصویب می رسد که شماری از اعضای کنگره از هر دو حزب مخالف آن بودند.

هدف از این طرح اطمینان خاطر دادن به مردم امریکا و جهانیان است که به شدت درباره وضعیت اقتصادی امریکا نگران هستند. اما در عین حال ، این طرح به نفع شرکتها و بانکهایی است که از نظر اقتصادی در وضعیت خطرناکی قرار دارند.

خارج کردن سپرده ها از بانکها سبب کاهش قدرت اعطای وامهای این موسسات مالی به مردم می شود که نتیجه ان بروز وضعیت مالی متزلزل برای این بانکها خواهد بود.

نتیجه نهایی این وضعیت آن خواهد بود که دولت فدرال امریکا وارد عمل شود و این بانکها را در کنترل خود دربیاورد. برای همراه کردن محافظه کاران جمهوری خواه در کنگره آمریکا بندهایی در این طرح لحاظ شده است که ناظر بر کاهش مالیات ها است.

افزون براین، در این طرح به بهبود وضعیت نظام بهداشت و درمان امریکا توجه شده است که در واقع هیچ ارتباطی با وضعیت مالی بروز کرده در این کشور ندارد اما سناتورها خواسته اند این مساله را در چنین شرایطی در طرح مذکور بگنجانند.
از سوی دیگر گزارشهای رسمی منتشر شده درباره شاخص های عمده اقتصادی ، نشان دهنده آینده تاریک اقتصاد امریکا است.

فقط بازارهای مالی وال استریت (کانون مالی امریکا) درباره وضعیت اقتصادی امریکا نگران نیستند. شاخص های اقتصادی دیگر نیز در امریکا گویای آینده ای تیره و تار برای اقتصاد این کشور در ماههای آینده است.
براساس آمار منتشر شده موسسه پشتیبانی مدیریتی در امریکا ، برون داد بخش تولید امریکا به کمترین حد خود در 7 سال اخیر رسیده است.

میزان اخراج نیروهای کار در امریکا نیز در مقایسه با یک سال پیش 33 درصد افزایش یافته است. میزان فروش شرکت خودروسازی فورد نیز در ماه گذشته 34 درصد کاهش یافته است.این شاخص ها نشان دهنده آن است که کاهش رشد اقتصادی امریکا تا چه اندازه شدید است.

در همین حال بحران مالی امریکا شبکه های رادیویی این کشور را وادار کرده است به انعکاس خشم و نارضایتی مردم از این وضعیت مبادرت کنند.

طرح هفتصد میلیارد دلاری دولت جرج بوش برای نجات اقتصادی امریکا به یکی از موضوعات داغ در برنامه های شبکه های رادیویی امریکا تبدیل شده است.

گردانندگان این شبکه های رادیویی تلاش می کنند با ارتباط برقرار کردن با مردم ، دیدگاههای آنها را بجای نگرش های خود منعکس کنند. اکثر مخاطبان شبکه های رادیویی امریکا به شدت مخالف این طرح هستند.

رادیوهای پیشرو و یا ایستگاههای رادیویی محافظه کار امریکا زمینه ابراز خشم مردم را در قبال این طرح فراهم کرده اند.مردم امریکا معتقدند با تصویب این طرح اقتصادی ، هزینه های ناشی از آن بر دوش مالیات دهندگان امریکایی تحمیل خواهد شد.

مردم نگران این مساله هستند و می گویند این امر سبب خواهد شد کسری بودجه دولت فدرال امریکا افزایش یابد.

مردم با خود می پرسند چرا باید این طرح را قبول کنند و متحمل بار مالی آن شوند.برای متقاعد کردن امریکایی ها به پذیرش این طرح باید تلاشهای بیشتری صورت پذیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد