کشــــــــــــــــــکول

همه چی اینجا پیدا میشه

کشــــــــــــــــــکول

همه چی اینجا پیدا میشه

‌راه‌اندازی GPRS تلفن همراه در تهران

هر هفته برای 50 هزار نفر
‌راه‌اندازی GPRS تلفن همراه در تهران
جام جم آنلاین: به گفته‌ وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ‌سرویس GPRS تلفن همراه در همراه اول با ارتقای نسل از 2 به 75/2 مراحل نهایی خود را در تهران سپری می‌کند و قرار شده تا هر هفته‌ 50 هزار نفر در تهران به این شبکه اتصال پیدا کنند تا اشکالات احتمالی نرم‌افزاری برطرف شود و بتوان این سرویس را بعد از حدود دو ماه به حدود دو میلیون مشترک در تهران ارایه کرد.

دکتر محمد سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که در حال حاضر سرویس GPRS تلفن همراه از سوی اپراتور دوم در حال ارایه است اظهار کرد: پس از تهران، شهرهای اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز در برنامه هستند و با سرعت تمام کشور در مدت کوتاهی به شبکه متصل خواهند شد؛ ارایه‌ی سرویس GPRS توسط همراه اول از برنامه‌های آتی این وزارت‌خانه است.

او در بخشی از سخنان خود درباره‌ی واگذاری باقیمانده سهام مخابرات در بورس تصریح کرد: تا این جای کار بر عهده‌ی وزارت‌ ارتباطات بود اما از این پس همه چیز در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی است و ما این کار را مدیریت نمی‌کنیم، بنابراین ارایه‌ی باقیمانده سهام مخابرات بعد از این در اختیار سازمان خصوصی‌سازی است.

وی افزود: ساختارها را اصلاح و قوانین لازم را در دولت تصویب کردیم همچنین شرکت‌هایی که قرار بود منفک شوند، جدا شده و عملیات فنی انجام شده است و در حال حاضر شرکت مخابرات در تابلوی بورس قرار گرفته و از این پس کار با سازمان خصوصی‌سازی و هیات واگذاری است که آن‌ها نیز براساس شرایط بازار و با تدبیر و پیش‌بینی اقدام خواهند کرد.

سلیمانی در ادامه با بیان این که شرکت مخابرات با 52 میلیون مشترک تلفن همراه و ثابت بزرگ‌ترین اپراتور منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: شرکت مخابرات فاقد پروانه فعالیت بود که در دولت نهم برای این شرکت پروانه‌ی فعالیت صادر شد که به آن هویت داده و به خصوصی‌سازی آن بسیار کمک کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه‌ی تلفن همراه باید به ضریب نفوذ 35 درصد می‌رسیدیم و 24 میلیون تلفن همراه در کشور دایر می‌شد که در حال حاضر تعداد سیم‌کارت‌ها از مرز 40 میلیون هم عبور کرده و ضریب نفوذ تلفن همراه نیز از 57 درصد گذشته است.

به گفته او کاری را که باید در پایان سال 88 به اتمام می‌رساندیم در شهریورماه 87 انجام داده و حدود 24 درصد هم از آن عبور کردیم یعنی بیش از 5/1 برابر افزایش یافته است.

سلیمانی درباره‌ی آیین‌نامه‌ MMS تلفن همراه گفت: این موضوع و ارایه‌ این سرویس خارج از اراده‌ی وزارتخانه متوقف شده اما با تلاشی که ما انجام دادیم بعد از یک سال و نیم این آیین‌نامه به تصویب مراجع ذی‌ربط رسید.

وی ادامه داد: آیین‌نامه‌ مذکور در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نهایی و به اپراتورها ابلاغ شده که اپراتورها می‌توانند طبق آن‌ فعالیت‌شان را انجام دهند.

سلیمانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به بحث پیامک‌های فارسی گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد که مردم استقبال خوبی از این موضوع کرده و افزایش تعداد پیامک‌های فاسی خود مصداق این موضوع است زیرا ایرانی‌ها در طول تاریخ به حفظ خط و زبان فارسی مشهوراند بنابراین تک تک ما فارسی‌زبانان موظفیم این زبان را در محیط مجازی حفظ کنیم.

وی با تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها و خبرنگاران در این زمینه گفت: باید حساسیت‌های رسانه‌ها و خبرنگاران از مدیران فنی این حوزه بیش‌تر باشد و آن‌ها بیش‌ترین معترضان نسبت به استفاده از خط غیرفارسی در محیط مجازی باشند واز طرفی اپراتورها نیز موظف‌اند سرمایه‌گذاری کرده و روز به روز برنامه‌ریزی بهتر و تسهیلات بیش‌تری فراهم کنند.

او اپراتور سوم تلفن همراه را از دیگر موارد در زمینه‌ی توسعه مشترکان ذکر کرد و گفت: مزایده‌ی این کار در جریان است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اوایل دی‌ماه برنده‌ی آن اعلام می‌شود که بلافاصله بعد از اعلام می‌تواند فعالیتش را در سطح کشور و به ویژه مراکز استان‌ها شروع کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد